WooCommerce – Toodete seadistamine

Toodete seaded

Vaatame järgmisena üle toodete seaded WooCommerce>Seaded>Tooted. Pane tähele, et siin on olemas alamenüü Üldine, Kuvamine, Laohaldus, Allalaaditavad tooted

Üldine

  • Mõõtmed – võimalus muuta suuruste ühikuid. Näiteks tegutsed ainult grammides ja meetrites. Mina jätan need hetkel muutmata: kg, cm
  • Arvustused – määra kas ja kuidas saavad kasutajaid tooteid arvustada ja hinnata. Mina lülitaks sisse veel “kontrollitud omanikud”, mis lubab hinnangute andmist ainult registreeritud kasutajatelt

 

Kuvamine

Poe ja toodete lehed
Poe leht – vali link, kus kuvatakse sinu poe põhileht. Kuna meie tegime eelmises peatükis kenasti lingid valmis, siis on see siin kenasti olemas.
Poe lehe sisu – mida alguses kuvatakse

  • Näita tooteid
  • Näita kategooriaid ja alamkategooriaid
    (näitesisus kategooriatel pildid puuduvad)
  • Näita mõlemaid
    Sel juhul kuvatakse kategooriad eespool, millele järgnevad tooted.


Kategoorialehtede sisu – sama nagu eelmine seadistus, et kas kuvada kategoorias tooteid, alamkategooriaid või mõlemaid korraga.
Vaikimisi toodete järjestuse kuvamine – vali, mille alusel tooted vaikimisi sorteeritakse. Kasutaja saab seda toodete sirvimisel ise muuta.

Käitumine ostukorvi lisamisel

  • Suuna peale toote korvi lisamist kasutaja ostukorvi lehele – lülita sisse, kui arvad näiteks, et kasutaja ei telli üle ühe toote.
  • Lülita arhiivilehtedel ostukorvi lisamise nuppudel AJAX sisse – tegemist on veebitehnoloogia tehnikaga, kus sisu uuendatakse ilma kogu lehte muutmata. Las see olla sees.

Tootepildid – erinevad suurused piltide kuvamiseks. Kui alustad uue poega, siis suuri probleeme ei teki. Aga kui oled juba eelnevalt lisanud pilte, siis vanade piltide muutmiseks (ümberkorraldamiseks) pead kasutama pistikprogrammi, mille leiad ‘regenerate thumbnails’ otsingusõna alt.
Siit leiad valiku LightBox vidina kohta, mida sa soovid, et reeglina oleks sees. See kuvab pildi ekraani keskel suurelt samal ajal tausta tumendades.

 

Laohaldus

Nagu nimigi ütleb, saad anda e-poele vastutuse laoseisu haldamise kohta.

  • Halda laoseisu – hoia see valik sees, kui soovid, et WooCommerce kuvaks ja teavitaks sind laoseisu kohta
  • Hoia tooteid kinni (minutites) – kui kaua soovid hoida kaupa kinni, kuni on selle eest makstud. Kui arve on maksmata, siis lisatakse toode tagasi laonimekirja
  • Teavitused – valikud, millal tuleb teavitav email laoseisu kohta
  • Teavituste saaja – kellele saadetakse teated
  • Madala laoseisu piirmäär – millal teavitada, et kaup hakkab otsa saama
  • Laost otsasaamise piirmäär – millal teavitada, et kaup on otsas. Mõned on jätnud siis nö hingamisvaru, et kui näiteks lõhkine toode tuleb välja vahetada vms põhjus. Aga kõik on sinu teha
  • Laost otsasaanud toodete nähtavus – kui toode on otsas, siis kas kuvada seda esilehel või mitte.
  • Laoseisu kuvamise vorming – laoseisu kuvamine. Vaikimisi näidatakse numbrit näiteks ’12tk laos’. Valida saad veel lihtsalt kuvamise, et toode on olemas. Või üldse ära keelata.

 

Allalaaditavad tooted

Selles osas määrad ära, kuidas käitutakse sinu digitaalsete toodetega:

Failide allalaadimise meetod

  • Sunnitud allalaadimised – tavaline PHP allalaadimise meetod, kus link hoitakse peidetuna
  • X-Accel-Redirect/X-Sendfile – kasuta seda, kui failid on suured ja tavaline allalaadimine tekitab probleeme. Selle töölesaamiseks pead aktiveerima Apache mod_xsendfile
  • Ainult ümbersuunamine – kui on eraldi link allalaetavale failile

Ligipääsu piiramine

  • Allalaadimiseks peab sisse logima – kui on tasuta toode, siis jäta see valimata. Aga kui soovid raha teha, siis saad allalaadimise siduda kasutaja kontoga
  • Anna ligipääs allalaaditavatele failidele kohe peale maksmist – jäta see ka valituks, et kasutaja ei peaks ootama müüja järgi, kes tema toote aktiveeriks

WooCommerce – E-poe haldamine

E-poe kohandamine

Siinkohal vaatame, kuidas muuta e-poe kasutajaliides kasutaja jaoks natuke paremaks.

Menüü sättimine

Kõigepealt kohandame natuke menüüd. Kui oleme spetsialiseerinud e-poele, siis soovime, et esilehel oleks kohe tooted. Selleks liigu Sätted>Lugemine. Sealt valime Esileht näitab>staatilist lehte>Esileht: Pood

 

Tooted on WordPressi jaoks kui tavalised postitused ja kuna vaikimisi kuvatakse neid 10 korraga, siis toodete lõpus on tühi koht.

 

Siis muuda samas menüü Sätted>Lugemine alt Näita maksimaalselt>12 postitust. Nüüd on kenasti esileht toodetega täidetud.

 

Teine asi mida võiks menüüs korda saata, on lisada sinna kategooriad ja alamkategooriad. Liigume Välimus>Menüüd ossa. Kui juba e-poe esimeseks sättisime, siis võiksime ka lingi esimeseks sikutada.

 

Edasi leia vasakult valikutest üles ‘Tootekategooriad‘, märgista need kõik ja lisa menüüsse.

 

Kui kõik on sätitud, siis salvesta menüü ja esilehele peaks kenasti tekkima alammenüü kui hiirega üle liikuda.

 

Moodulid

Ära ei tohiks unustada ka moodulid, mis muudavad e-poe kasutamise veelgi mugavamaks. Liigu Välimus>Moodulid osasse. Seal peaks nüüd nimekirjas olema hästi palju WooCommerce mooduleid. Eemaldan paremast servast (Right Sidebar) blogiga seotud moodulid ja lisan sinna näiteks toodete otsingu, ostukorvi ja allahindlusega tooted. Ostukorvi puhul lisan valiku, et tühja ostukorvi ei näidata.

 

Ja tulemus hetkel selline:

 

Laiendused

WooCommerce funktsionaalsuse tõstmiseks on väga palju erinevaid laiendusi (plugins). Ametlikud laiendused leiad menüüst WooCommerce>Lisad.

 

Siin pakutakse samade arendajate poolt tunnustatud laiendusi, millest enamus on raha eest aga kindlasti vajalikud. Näiteks erinevad rahvusvahelised veoteenused, krediitkaardimakse võimalused jne. Kuigi enamus soove tuleb vajaduspõhiselt, siis on soovitav ikkagi aeg-ajalt ringi vaadata ja leida midagi “põnevat”. Ja nagu ikka on ka laiendustele suurepärased paigaldusjuhised ja abi.

Siinkohal soovitan piiluda ka codecanyon.net lehte, kus mõni asi võib odavam olla ja “googeldada“.

Eesti pangalinkide ja postiteenuste kohta leiad kiiresti abi siit: http://www.e-abi.ee/woocommerce.html

WooCommerce – Toodete lisamine

Selles peatükis tekitame kategooriad ja lisame oma e-poodi kõige lihtsama toote koos erinevate seadetega.

Toodete kategooriad

Enne toodete lisamist on hea teada ja kirja panna kategooriad ja alamkategooriad. Selleks kliki Tooted>Kategooriad. Lisa vähemalt kategooria nimi ja nn ‘Ülemtermin’, kui see on millegi alamkategooria. Lisan näiteks kategooria ‘Caps’ ja määran selle ‘Clothing’ alamkategooriaks.

 

Ülejäänud on valikuline. Kui plaanid e-poes kuvada esimesena kategooriad, siis lisa kohe kindlasti ka pildid ehk ‘Ikoon’.

Lihtsa toote lisamine

Toodete lisamiseks vali menüüst Tooted>Lisa toode. Lisa toote täpne nimetus ja täispikk kirjeldus. Meie kasutame toodete kirjeldamisel ‘lorem ipsum’ tekste (http://et.lipsum.com/feed/html).

 

Siia kirjeldusse võiks veel lisada linke, tabeleid, video – ehk kõike mida veebileht võimaldab. Oluline on, et sa ei teeks seda liiga kirjuks või jätaksid info kasutaja jaoks puudulikuks.

Kui toode on lisatud, siis ära unusta lisada kategooria, mille leiad paremast servast:

 

Järgmisena tuleb valida tootetüüp, mida on WooCommerce e-poes kokku 5. Valime alguses kõige esimese – Lihtne toode.

Üldine

Üldise all pane kirja toote kood, hind ja kas toode on maksustatav.

 

Kui vajutada vahepeal avalda, siis peaksid nägema midagi sellist:

 

Üldseadete all on ka lahter Soodushind. Selle täites kuvatakse uus hind ja pildile lisatakse silt ‘Allahindlus’.

 

Ja mis veel lahedam on, et me saame seda ajastada. Näiteks ettevõtte sünnipäevaks, jõuludeks vms tähtpäevaks.

Laohaldus

Laohaldus ei ole kohustuslik aga hea jälgida, kas tooted on otsakorral. Lisame näiteks, et laos on 10 toodet ning kui tooted on otsas, siis lubame järetellimust.

 

Tarne

Tarne veerus määra ära kui raske pakk on või kui suur see on. Selelst sõltub pakitasu. Meie aga tekitasime eelmises peatükis ‘Tarneklassi‘, millega saame nüüd defineerida, et tegemist on näiteks ‘Väike pakk’ klassiga.

 

Seotud tooted

Siin osas saad kasutajale soovitada sarnaseid, paremaid või sama tootega seotuid teisi tooteid. Näiteks, kui sa müüd mängukonsooli, siis soovitad teist pulti või teisi mänge.

 

Vahe on selles, et kus need soovitused ilmuvad. Ülesmüügid ilmuvad e-poes toote all. Ristmüügid ilmuvad, kui klient on lisanud toote ostukorvi ja liikunud ostukorvi vaatesse. (Rühmitamist vaatame edaspidi)

 

Omadused ja täpsemad seaded

Ma siinkohal omadustest ei räägi ja viitan kohe täpsematele seadetele. Täpsead seaded alt saad lisada teate, mis saadetakse kasutajale pärast ostu sooritamist. Näiteks, kui toote ostuga läheb mingi osa annetuseks, mingi kasutusjuhis vms.

Toote lühikirjeldus

Allapoole kerides, leiad lahtri ‘Toote lühikirjeldus‘. Nagu nimigi ütleb, on sul võimalik toodet lühidalt ja loovalt kirjeldada ning see ilmub kohe hinna alla.

 

Tunnuspildi ja galerii lisamine

Tunnuspildi ja toode galerii lisamiseks piilu paremasse serva.

 

Tunnuspildi saad lisada ainult ühe ja seda näevad kliendid esimesena. Galeriisse saab lisada rohkem pilte ja selles osaleb ka tunnuspilt ise.

 

Teised artiklid samast kategooriast